۱۳۸۹ آذر ۲, سه‌شنبه

یکسال گذشت

امروز وبلاگ هواپیمای سقوط کرده یک‌ساله شد. ضمن عرض تبریک به نگارنده (خودم) و خوانندگان وبلاگ به مناسبت این روز فرخنده گفت‌وگویی را با تنی چند از کارشناسان ذی‌ربط با سلائقی از طیف‌های مختلف ترتیب دادیم و از ایشان نظرشان را در مورد عملکرد این وبلاگ در یک سال گذشته جویا شدیم که در ادامه ملاحظه میفرمایید:

موافق افراطی: بله، باید عرض کنم خدمت شما که باید به دست‌اندرکاران این وبلاگ حقیقتاً تبریک گفت که در دفاع از مفاهیم ارزشمندی چون آزادی، حقوق شهروندی و اصلاح وضع خطرناک فعلی شبانه‌روز تلاش و فداکاری می‌کنند و علیرغم فشارهای جریان اقتدارگرا که می‌خواهد ندای حق‌طلبی را با زور و تهدید و فیلترینگ خاموش کند، این وبلاگ توانسته فضای نوینی در راه تحقق آرمان‌های امام راحل (ره) و حرکت به‌سمت جامعۀ مدنی توسعه‌یافته باز کند.

موافق معتدل: من همیشه گفته‌ام که نقد منصفانه برای رشد و تعالی اجتماعی و دینی یک جامعه مناسب است و این وبلاگ و وبلاگ‌های مشابه‌اش با وجود بی‌مهری‌هایی که از طرف مسئولین در حقشان شده انتقادهای خوبی را در چارچوب قانون اساسی مطرح کرده‌اند که متاسفانه شنیده نمی‌شود که این بر خلاف اصل جذب حداکثری و دفع حداقلی مورد نظر رهبری است. بنابراین من عملکرد وبلاگ شما را که البته نوپا است موفق می‌دانم و اگر نقطهضعف‌هایی هم هست قابل برطرف شدن است.

مخالف معتدل: ببینید، عملکرد این قبیل رسانه‌ها را که در فضای مجازی فعالیت دارند از چند دیدگاه می‌شود بررسی کرد. دیدگاه اول اینکه همۀ فعالیت‌های اینها در چارچوب قانون نیست. مثلاً همین وبلاگ شما مسدود شده ولی همچنان به فعالیت خودش ادامه میدهد. البته من نمی‌خواهم بگویم که همۀ کارهای شما منفی است. نه، کارهای خوب هم شده، ولی در بسیاری جهات سیاه‌نمایی می‌شود. به‌علاوه در التزام گردانندگان آن به اصل ولایت فقیه هم شبهه وجود دارد.

مخالف افراطی: آقا همین وبلاگ سقوط هواپیما، اینها فکر می‌کنند ما نمی‌دانیم میلیاردها دلار از اجانب پول گرفته‌اند؟ یک سال است دارند فتنه‌گری می‌کنند. آمرکا و اسراییل هم پشتشان هستند. به خیال خودشان می‌خواهند براندازی نرم بکنند. اینها دارند از صبر مردم و رهبری سوء استفاده میکنند. بالاخره مردم خودشان اینها را محاکمه خواهند کرد. این میکروب‌ها و ویروس‌ها باید از سطح جامعه برچیده شوند.

۳ نظر:

آدریان گفت...

من تو جایی زنده گی کردم که یه هواپیما توش سقوط کرده م منفجر شدنشو از نزدیک دیدم..........اسم وبلاگت برام خیلی خاطره تلخ داره............خوب باشی رفیق

ابک گفت...

تبریک میگم
صد ساله شی

ناشناس گفت...

رواني
تولدت مبارك...